En blog om alverden Virksomhed Mystery Shopping: Genial test af din virksomhed

Mystery Shopping: Genial test af din virksomhed


mystery shopping

Yder din virksomhed sit optimale, eller kan den blive endnu bedre? Det kan nogle gange være svært at finde ud af. Og selvom man har en idé om, at noget kan blive bedre, så kan det være svært at vide, hvad eller hvordan. Her kommer tjenesten Mystery Shopping til jeres undsætning. Det er nemlig en undersøgelse, der giver et præcist billede af virksomhedens præstation, så I kan arbejde frem mod at blive de bedste!

Professionel evaluering af din virksomhed

Feedback er uvurderligt, når man arbejder med udvikling. Det lærer vi helt fra skoletiden, hvor lærerens kommentarer skal give os et indblik i, hvordan vi præsterer, og hvad vi kan gøre bedre. En virksomhed er ikke anderledes. Alle har brug for at blive testet for at ”holde sig i form”, og alle virksomheder har brug for feedback for at kunne møde kundernes ønsker og behov. Derfor tilbyder Servicemind at teste din virksomhed på en diskret, men effektiv måde, der giver et autentisk billede af din virksomheds præstation.

Mystery Shopping – hvad er det?

Måske har din virksomhed tidligere benyttet sig af almindelige spørgeskemaer. Ulempen ved dette er dog, at almindelige kunder ikke altid er opmærksomme på de ting, som de bliver spurgt om. Derfor kan svarene risikere at blive gætværk, når der fx spørges om, hvorvidt der var baggrundsmusik eller ej. Mystery Shopping kaldes også ”prøvekøb” eller ”butikstjek” m.m. Det foregår på den måde, at man sender en kunde ind, som på forhånd ved, hvad de skal lægge mærke til og spørge om. Denne undercoverkunde kan dermed undersøge virksomhedens serviceniveau og salgsperformance og give en mere præcis og pålidelig vurdering. Til forskel fra spørgeskemaernes usikkerhed får virksomheden på den måde nogle resultater, de kan stole på og arbejde videre med.

Hvad får min virksomhed ud af det?

Mystery Shopping hjælper kort sagt din virksomhed med at finde sine svage punkter, så I kan optimere salg og kundeoplevelse. Det er også rigtig gavnligt, hvis I har elever, der er under træning og uddannelse. Der er mange måder at benytte resultaterne fra undersøgelsen på. Nogle af de specifikke anvendelsesmuligheder er fx:

  • Butikken bliver mere salgsklar
  • Udvikling af service- og salgsperformance
  • Evaluering af konkurrenters performance
  • Evaluering af svartider ved online og telefonisk kommunikation

Skal din virksomhed være bedst?

Vil du finde ud af, hvordan din virksomhed kan forbedre sig? Så kan du kontakte Servicemind og booke et butikstjek på deres hjemmeside. Du kan læse mere om det her.